غلامرضا مصباحی مقدم گفت: افرادی که به عنوان ناظر تعیین می‌شوند باید یک دوره آموزشی بگذرانند، به این شکل که متقاضیان در رقابتی شرکت می‌کنند و گروهی که موفقیت به دست می‌آورند، پس از احراز شایستگی‌ها برای انجام این کار به بانک‌ها معرفی می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم تشکیل جلسه داد و ادامه تدوین «سیاست های کلی معدن و صنایع معدنی» مورد بررسی قرار گرفت.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آن آدم‌های گنده که کشور‌های کوچولوی شان را هم گنده کرده‌اند، بره بریان بر سفره می‌گذارند. خوب می‌خورند و خوب هم کار می‌کنند، اما ما، هنوز برخی‌هامان گرفتار لقمه شماری سفره مردمند که کار لئیمان است. با مشربِ لقمه شماری برخی‌ها نمی‌توان فقر را خاک و در گام بعد خاک را از آلودگی آن پاک کرد.
عباس عبدی نوشت: شاید همه می‌دانند که کفگیر به ته دیگ خورده است. در هر حال نمک به زخم مردم نپاشید. اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید باری را از دوش مردم بردارید حداقل بار بیشتری بر بارگران آنان اضافه نکنید.
مصباحی مقدم گفت: ترفندهایی که دلالان ارز برای افزایش قیمت ارز بکار می‌گرفتند خنثی شده است. در حال حاضر در بازار حالت حیرت به این‌ها دست داده است که از عوامل اقتصادی بشمار می‌آید. در عوامل غیراقتصادی، بحث انتظارات تورمی بالا، مطرح است. مردم انتظار تورم بالاتر را دارند. خود این امر عامل افزایش تورم می‌شود.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حمایت مهاجرانی از وزارت خارجه در ماجرای تغییر سالن نشست خبری «بن فرحان» /رشیدی: وزیر کشور با معاون سیاسی برخورد جدی می‌کند / محسن آرمین: اصلاح‌طلبان اصرار دارند بهزاد نبوی ریاست جبهه اصلاحات را بر عهده گیرد/ قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب و... را می‌خوانید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام ارزی شناور در خدمت تضعیف پول ملی است و رهاسازی نرخ ارز توجیهی ندارد. زیرا در شرایطی که تراز حساب تجاری در تابستان ۱۴۰۱، ۱۵ میلیارد دلار مثبت بوده شاهد افزایش نرخ ارز بودیم که دلیل عمده آن قیمت سازی کانال‌های تلگرامی در بازار سیاه بوده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام ارزی شناور در خدمت تضعیف پول ملی است و رهاسازی نرخ ارز توجیهی ندارد. زیرا در شرایطی که تراز حساب تجاری در تابستان ۱۴۰۱، ۱۵ میلیارد دلار مثبت بوده شاهد افزایش نرخ ارز بودیم که دلیل عمده آن قیمت سازی کانال‌های تلگرامی در بازار سیاه بوده است.
مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «مسئله حجاب حکم الهی است. در چندین آیه به صورت صراحت آمده است. اصلا اقتضای یک جامعه اسلامی در این است که در صحنه جامعه عفاف و حجاب از سوی زنان رعایت شود؛ چون مسئله روابط جنسی مختص رابطه بین زن و شوهر است. صحنه اجتماع صحنه جدی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی‌ست نه صحنه خودنمایی.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران امکان تبدیل شدن به منطقه برای صادرات انرژی را دارد، افزود: باید شاهد پاسخگویی در تمامی عرصه‌ها باشیم؛ یکی از مزایای پاسخگویی شفافیت و به دنبال آن افزایش کارآمدی است. باید از فساد هم دوری کرد، فساد از مسائلی است که در اقتصاد ایران لانه کرده است.
مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه ایراد هیئت عالی نظارت مجمع به مصوبه واردات خودرو شکلی است و مجمع به‌هیچ‌وجه با اصل واردات خودرو مخالفتی ندارد، گفت: دولت این اختیار را دارد که بدون اخذ مجوز از هیچ یک از مراجع از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام آیین‌نامه واردات خودرو را تدوین و اجرایی کند و هیچ مانعی در این رابطه وجود ندارد.
احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران پای میز نقد اقتصاددانان با موضوع گفتگو درباره چالش‌های اقتصادی روز ایران نشست. در این نشست ۵ ساعته که به میزبانی سیدمحمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران برگزار می‌شد، رضا راعی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، سعید لیلاز، اکبر کمیجانی، شاپور محمدی، طهماسب مظاهری، حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، حجت‌الاسلام انصاری، آلبرت بغزیان، حمید ابریشمی و حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از اینکه انتظار این را داشته تا نتایج برنامه‌های اقتصادی دولت به «ثروت آفرینی» منتهی شود، اذعان کرد «همان‌طور که قبلا هم گفته ام، مسئله من، مسئله ثروت آفرینی است که چنین چیزی از دولت ندیده‌ام»
مصباحی مقدم گفت: خاطرم نیست ولی خُب نفی هم نمی کنم دیگر. البته باید بگویم سند تحول دولت مردمی را دیدم، سند جامع و کامل بود، از رئیس جمهور محترم و دولت تشکر می کنم.
مصباحی مقدم گفت: آقای رئیسی قبل از انتخابات برنامه اقتصادی مدونی نداشتند و از برنامه هفت هزار صفحه‌ای ایشان هم بنده چیزی ندیدم؛ حتی از ایشان حضوری هم مطالبه کرده ام، اما ایشان چیزی به من ارائه نکرد، ضمن اینکه شخصا پیشنهاد‌هایی را به رئیس جمهور داده ام.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دودستگی و چنددستگی در کشور اتفاق بیفتد، جز فروپاشی و تجزیه کشور نتیجه دیگری حاصل نمی شود بنابراین همه هوشیار باشند تا از رویکرد های تفرقه انگیز پرهیز کنند.
مصباحی مقدم گفت: آقای رئیسی قبل از انتخابات برنامه اقتصادی مدونی نداشتند و از برنامه هفت هزار صفحه‌ای ایشان هم بنده چیزی ندیدم؛ حتی از ایشان حضوری هم مطالبه کرده ام، اما ایشان چیزی به من ارائه نکرد، ضمن اینکه شخصا پیشنهاد‌هایی را به رئیس جمهور داده ام.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بالا رفتن قیمت دلار، واقعیت کف بازار نیست، بلکه واقعیت، اقدامات هدایت شده و حساب شده از اطراف کشور ماست. سلیمانیه، هرات، دبی و استانبول مجموعاً در قیمت دلار تأثیرگذار هستند. از عوامل دیگر، قماری است که در عرصه ارز صورت می‌گیرد و به آن «ارز فردایی» می‌گویند، بدون اینکه ارز مبادله شود، در روز تعطیل قیمت را بالا می‌برند، معلوم است که این‌ها اقداماتی مبنی بر فشار هر چه بیشتر است.
مصباحی مقدم گفت: هیات عالی نظارت می خواهد از کمیسیون های مجمع تشخیص برای تقویت کار خود کمک بگیرد و آنچه که نهایتا اهمیت پیدا می کند اظهار نظر عالی نظارت است نه اظهار نظر کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام.
عباس آخوندی نوشت: وقتی که حضرات سیاست نگاه به شرق را مطرح کردند، من در موقع مسئولیت نبودم. لیکن، به دلیل وظیفه ملی از تعدادی از دوستان که فکر می‌کردم در تصمیم‌گیری‌ها و یا دستِ کم در توجیه قضایا موثرند از جمله آقایان مصباحی مقدم، احمد توکلی و مرتضی نبوی وقت گرفتم و خدمتشان رسیدم و گفتم، داستان از این قرار است. این اتکا به چین، امری موهوم است. لیکن، گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. و امروز باید شاهد پرده افتادن از چنین سیاستی باشیم.
مصباحی مقدم درباره اینکه چه بخش‌هایی از قانون اساسی نیاز به بازنگری دارد، گفت: ساختار سیاسی ما در حال حاضر پارلمانی - ریاستی است. معتقدم در بازنگری می‌توان آنرا به ساختار پارلمانی تغییر داد. در این ساختار نخست وزیر به عنوان نفر نخست اجرایی از سوی پارلمان تعیین می‌شود و رئیس جمهور هم نقش هماهنگ کننده قوا را بر عهده دارد. این ساختار برای کشور و شرایط امروز مناسب‌تر است.
جلسه کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره نهم با حضور اعضا برگزار و حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.
حجت الاسلام مصباحی مقدم به تشریح برخی موفقیت‌ها و همچنین ضعف‌های اقتصادی دولت سیزدهم در یک سال نخست فعالیت آن پرداخت.
مصباحی مقدم با بیان اینکه بانکداری اسلامی صرفاً محدود به حذف ربا نیست، گفت: در بانکداری اسلامی سود از محل تولید، تجارت و فعالیت اقتصادی ایجاد شده و متناسب با منافع فعالان اقتصادی است.
مصباحی مقدم گفت: برای ما منظور عده‌ای که می‌گویند هیئت عالی نظارت شفافیت ندارد، مشخص نیست. اگر این افراد منظور خودشان را از شفافیت بگویند، می‌توان به نتیجه رسید؛ یعنی بگویند مرادشان از شفافیت این است که آنچه آن‌ها تصویب می‌کنند، عینا پذیرفته شود یا می‌خواهند بگویند مجمع تشخیص باید کار دیگری انجام دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ